‘Η βιτρίνα του κρεοπωλείου’ από τον Τάσο Ανδρεάδη


 

Πολλές φορές ο επαγγελματίας κρεοπώλης αναρωτιέται ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος
να ετοιμάσει την βιτρίνα του για να εκθέσει τα προϊόντα προς πώληση. Κάποια μπορεί να
είναι εκεί μόνο για αισθητικούς λόγους, κάποια για επικοινωνιακούς και κάποια καθαρά για
πρακτικούς λόγους. Σε κάθε περίπτωση όμως κάθε κομμάτι αυτού του παζλ έχει την δική
του βαρύνουσα σημασία όσον αφορά τις πωλήσεις αλλά και την τελική εικόνα που
σχηματίζει ο πελάτης για όλο το κρεοπωλείο.

Μία βιτρίνα λοιπόν έχει πολλούς λόγους που μπορεί να διαφέρει από μία άλλη.
Αναμφισβήτητα η τάξη, η καθαριότητα και η δημιουργικότητα είναι πρωταρχικοί παράγοντες
θα πρέπει να καθρεφτίζονται πάντα όχι μόνο στην βιτρίνα αλλά και στο κρεοπωλείο σας
γενικότερα.

Ο τόπος που εδρεύει η επιχείρηση, το ηλικιακό μέσο όρο των πελατών, η εποχικότητα, η
γενικότερη οικονομική κατάσταση που επικρατεί, ακόμη και η τρέχουσα επικαιρότητα
παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωσή της. Η γενικότερη φιλοσοφία του
επαγγελματία κρεοπώλη είναι αναμφισβήτητα ένας πολύ σοβαρός παράγοντας που
επηρεάζει όλα τα παραπάνω. Αυτός καλείται να επιλέξει σύμφωνα με τα παραπάνω ποια
κομμάτια κρέατος πρέπει να καταλαμβάνουν την μεγαλύτερη / μικρότερη θέση στην
βιτρίνα ενός κρεοπωλείου. Είναι τόσα αυτά που θέλει να επιδείξει προς το κοινό του ο
επαγγελματίας που πολύ συχνά αναγκάζεται να κάνει ‘εκπτώσεις’ στις επιθυμίες του λόγω
απλά έλλειψης χώρου.

Σε συνάρτηση λοιπόν με την χρόνια επαφή που αναπτύσσεται ανάμεσα σε κρεοπώλη πελάτη,
η βιτρίνα προσαρμόζεται, εξελίσσεται, αλλάζει, διαμορφώνεται και πάντα μα πάντα
επιδιώκει να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής. Ο επαγγελματίας κρεοπώλης θα
πρέπει πάντα να είναι έτοιμος να αλλάξει την εικόνα της βιτρίνας του, όταν αντιληφθεί ότι
δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του. Πωλησιακά ή έστω και επικοινωνιακα.

 

Ας δούμε παρακάτω κάποια στοιχεία από τα στοιχεία που θα μπορούσαν να συνθέτουν το
παζλ της επιτυχημένης βιτρίνας ενός κρεοπωλείου:

Ένα ταχυκίνητο ‘best seller’ παρασκεύασμα έχει πάντα θέση στην βιτρίνα ακόμη και αν
απορρίψουμε κάτι άλλο. Eνα παρασκεύασμα με υψηλές πωλήσεις και πολύ συχνή ζήτηση
αξίζει δικαίως μία θέση στην βιτρίνα σας. Αποτελεί την ‘σημαία’ του καταστήματος και κάνει
τον κόσμο να το διαφημίζει σε φίλους και γνωστούς, καθώς και να διανύει χιλιόμετρα μόνο
και μόνο για να το αγοράσει από το συγκεκριμένο κατάστημα. Είναι αυτό για το οποίο ο
κρεοπώλης νιώθει αυτοπεποίθηση ότι μπορεί να το πουλήσει ακόμη και στους πιο
‘δύσκολους’ πελάτες. Συνεπώς σωστά βρίσκεται εκεί.
Τα μεγάλα κομμάτια κρέατος αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα θυμίζοντας στους
πελάτες ότι βρισκόμαστε σε έναν χώρο όπου τον πρώτο λόγο έχει το κρέας. Τα κομμάτια
κρέατος που θα επιλεχθούν να προβληθούν μπορούν κάποιες φορές να αποτελούν και την
΄προσφορά’ της ημέρας και είναι σε γενικές γραμμές γνώριμα στους τακτικούς πελάτες. Για
τους λιγότερο ‘σχετικούς’ με το κρέας αυτό αποτελεί ίσως το πιο ‘ανιαρό’ κομμάτι στο
οπτικό τους πέρασμά τους από τα κρεατο-εκθέματά μας. Ποιος όμως δεν ζηλεύει κάποια
μεγαλοπρεπή κομμάτια κρέατος που στέκουν επιβλητικά σε μία βιτρίνα, ακόμη και αν δεν

ξέρουμε πως μαγειρεύονται ? Οι προσεγμένες απαντήσεις του κρεοπώλη γύρω από την
μαγειρική αξιοποίηση κάνουν τον κόσμο να εξοικειώνεται ακόμη περισσότερο μαζί τους.
Η γενικότερη διακόσμηση της βιτρίνας πρέπει να επιτυγχάνεται σύμφωνα με τα
επιτρεπόμενα από την νομοθεσία υλικά και μπορούν να ‘χρωματίσουν’ κάποια επιμέρους
σημεία της, όταν αυτό χρειαστεί. Να θυμάστε πάντα, ότι οι υπερβολές φέρνουν συχνά το
αντίθετο αποτέλεσμα και ξενίζουν ή μπερδεύουν κάποιους πελάτες στην προσπάθειά τους
να διακρίνουν αυτό που ψάχνουν.
Oι τιμές παίζουν επίσης πολύ σημαντικό ρόλο όχι μόνο για το ύψος τους σε σχέση με το
ανάλογο κρέας αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο προβάλλονται. Θα πρέπει να είναι
ευανάγνωστες πάνω ή δίπλα σε κάθε τεμάχιο κρέατος ή παρασκεύασμα και οπωσδήποτε
καθαρογραμμένες. Η ομοιογένεια σε όλη την βιτρίνα σας όσον αφορά τα ίδια καρτελάκια ή
τον ίδιο τρόπος παρουσίασης των τιμών θα λειτουργήσει σίγουρα πολύ θετικά.
Σε κάποιες περιπτώσεις η τιμή αναφέρεται στο κιλό κρέατος. Κάποια μέρη του κρέατος έχουν
κατά κανόνα υψηλή τιμή κιλού και αυτό μπορεί να απομακρύνει τον πελάτη που απλά
αναζητάει την τιμή αγοράς για μία μερίδα. Το μοσχαρίσιο φιλέτο είναι ένα τέτοιο
παράδειγμα καθώς η τιμή κιλού μπορεί να είναι 20ευρώ/κιλό ενώ τα 250γρ. που αποτελούν
μία φυσιολογική ποσότητα για μία μερίδα κοστίζει 5 ευρώ. Γι’ αυτό είναι καλό – σε κάποιες
περιπτώσεις – να προσφέρουμε εύκολες ‘μεριδοποιημένες λύσεις’ στους πελάτες μέσα από
την βιτρίνα αποφεύγοντας λάθος εντυπώσεις για ‘ακριβά’ κρέατα στον κρεοπωλείο σας.

Η εποχικότητα είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί επίσης υπ‘ όψη. Είναι λογικό οι πελάτες να
αναζητούν διαφορετικά παρασκευάσματα ή κομμάτι κρέατος από τον κρεοπώλη, ανάλογα
με τις κλιματολογικές συνθήκες ανά εποχή. Το καλοκαίρι ενδείκνυται παραπάνω για grill,
ενώ ο χειμώνας προτείνεται περισσότερο για φαγητά κατσαρόλας και σούπες. Η ίδια
φιλοσοφία πρέπει να υπάρχει και στα υλικά που χρησιμοποιούνται στα κρεατοσκευάσματα
σας, αν και κάποια υλικά όπως οι πιπεριές, το κολοκυθάκι, το κρεμμύδι είναι πλέον ‘all
Season’ υλικά στον χώρο του κρεοπωλείου.
Δημιουργικά κρεατοσκευάσματα – ‘Όπως προ είπαμε, κάποια κρεατοσκευάσματα με
ιδιαίτερη εμφάνιση μπορεί να φαντάζουν εξαίσια αλλά και ‘περίεργα’ στο καταναλωτικό
κοινό του κρεοπωλείου. Ακόμη και αν δείχνουν υπέροχα εμφανισιακά να είστε σίγουροι ότι
προκαλούν πολλές απορίες. Μία επιπλέον επεξήγηση από τον επαγγελματία κρεοπώλη
γύρω από το κρεατοσκεύασμα ( κύρια χαρακτηριστικά, γευστικό / διατροφικό προφίλ,
μαγειρική αξιοποίηση) θα φανούνε πολύ χρήσιμα σε κάποιους για να κάνουν το πρώτο βήμα.
Συνεπώς η τοποθέτηση δημιουργικών κρεατοσκευασμάτων προϋποθέτει και την σχετική
‘υποστήριξη’ προκειμένου να διαπιστώσει ο κρεοπώλης την πραγματική τους δυναμική.

Ο πραγματικός υπάρχον χώρος είναι κάτι που για πολλούς αποτελεί την σκληρή
πραγματικότητα.. Όσο και αν θέλουμε να επεκταθείτε και να δείξετε όλα αυτά που μπορείτε
να φτιάξετε για τον πελάτη, δυστυχώς η βιτρίνα κάποια στιγμή τελειώνει…. Συνεπώς όλα στο
τέλος προσαρμόζονται γύρω και από αυτόν τον παράγοντα. Μέσα από την εμπειρία σας και
μόνο μπορείτε να καταλάβετε πόσος ‘πρακτικός’ και πόσος ‘δημιουργικός’ χώρος αξίζει να
υπάρχει στην βιτρίνα σας.
Ας μην ξεχνάμε ότι βιτρίνα αποτελεί πέρα από την ‘εικόνα’ του κρεοπωλείου το κύριο
διαχειριστικό εργαλείο του καταστήματος μέσα από το οποίο επικοινωνούνται σημαντικές
πληροφορίες. Η βιτρίνα είναι το πιο κομβικό σημείο ενός κρεοπωλείου όπου ουσιαστικά
γεννιέται, αναπτύσσεται και εξελίσσεται η αμφίδρομη επικοινωνία κρεοπώλη – πελάτη.
Για αυτό και σε κάθε περίπτωση αυτή η τάξη, η καθαριότητα και το μεράκι σας είναι τα
αδιαμφησβήτητα όπλα σας στον δρόμο προς την επιτυχία.

 

Ο Τάσος Ανδρεάδης εργάζεται ως Product Developer στην Unilever και έχει εκδώσει το
συλλογικό βιβλίο ‘GourMeat..one step beyond’ με θέμα το δημιουργικό κρεατοσκεύασμα.

Anastasios.andreadis@yahoo.com

 

Πηγή: Meatnews Tεύχος Σεπτεμβρίου 2018

Previous Η Λίστα Με Τα 50 Καλύτερα Εστιατόρια Του Κόσμου Για Το 2018
Next Σούπερ τροφές κατά του στρες

No Comment

Leave a reply