Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ MICHELIN


Ο Οδηγός Michelin είναι μια σειρά ετήσιων οδηγών για δώδεκα χώρες. Είναι ο παλαιότερος και ο πιο γνωστός Ευρωπαϊκάοδηγός ξενοδοχείων και εστιατορίων, ο οποίος απονέμει τα διάσημα σήμερα αστέρια Michelin. Η Michelin δημοσιεύει επίσης και πράσινους οδηγούς για το ταξίδι και τον τουρισμό, όπως και διάφορες νεώτερες δημοσιεύσεις.

Το 1900, Ο Αντρέ Michelin δημοσίευσε την πρώτη έκδοση ενός οδηγού στη Γαλλία για να βοηθήσει τους οδηγούς στον ανεφοδιασμό και την συντήρηση των αυτοκινήτων τους, στο να βρουν την κοντινότερη κατοικημένη περιοχή και να φάνε καλά περιοδεύοντας. Παράλληλα, συμπεριέλαβε τις διευθύνσεις των διανομέων βενζίνης, γκαράζ, ελαστικών αυτοκινήτου, δημόσιων τουαλετών, κ.λπ….

Ο οδηγός διανεμήθηκε ελεύθερος έως το 1920. Σύμφωνα με μια ιστορία που λέγεται από τους αδελφούς Michelin, το κόστος αγοράς του οδηγού εισήχθη αφότου βρέθηκε ένας σωρός από αυτούς επάνω σε ένα πάγκο εργασίας σε κάποιο γκαράζ, δείχνοντας έτσι ότι ένα δωρεάν δώρο δεν θα λαμβανόταν σοβαρά.

Το 1926, ο οδηγός εισήγαγε το αστέρι για να σημειώσει τα σημεία με αξιόλογο φαγητό. Στις αρχές της δεκαετίας του ’30 προστέθηκαν δύο και τρία αστέρια. Το εξώφυλλο του οδηγού ήταν αρχικά μπλε, αλλά από το 1931 έγινε κόκκινο.

Καθώς ο οδηγός γινόταν περισσότερο διαδεδομένος, το σύστημα αστεριών αναπτύχθηκε και δημιουργήθηκαν και οδηγοί για άλλες χώρες. Σήμερα μια σειρά δώδεκα οδηγών απαριθμεί περισσότερα από 45.000 ξενοδοχεία και εστιατόρια σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ο οδηγός για τη Γαλλία έχει πωλήσει 30 εκατομμύριο αντίγραφα.

Οι εκτιμήσεις εστιατορίων του οδηγού που κατέχουν Michelin αστέρια είναι πιθανώς οι διασημότερες και πιο επιδρούσες γαστρονομικές εκτιμήσεις στον κόσμο.

Ο οδηγός απονέμει ένα έως τρία αστέρια σε έναν μικρό αριθμό εστιατορίων, σημαντικής ποιότητας. Τα αστέρια απονέμονται με φειδώ, παράδειγμα στον οδηγό του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας, το 2004, από τις 5.500 καταχωρήσεις εστιατορίων, υπήρχαν 98 με ένα αστέρι («ένα πολύ καλό εστιατόριο στην κατηγορία του»), 11 με δύο αστέρια («άριστο μαγείρεμα, αξίας μιας λοξοδρόμησης»), και μόνο 3 με τρία αστέρια («εξαιρετική κουζίνα, αξίας ενός ειδικού ταξιδιού»).

Τα αστέρια Michelin λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη, στην επιχείρηση εστιατορίων, όπου η προσθήκη ή η απώλεια ενός αστεριού μπορεί να σημάνει μια διαφορά στον κύκλο εργασιών, εκατομμυρίων ευρώ.

Μερικά τριών αστέρων εστιατόρια είναι σε θέση να χρεώσουν εκατοντάδες ευρώ για ένα γεύμα με βάση τη φήμη τους.

 

 

Πηγή:hotelier.edu.gr

Previous Θεσσαλονίκη: Μαθητές παρήγαγαν λευκό χαβιάρι από σαλιγκάρια - Πωλείται 3.200 ευρώ/κιλό!!
Next Το τυρί που καταργεί το ψυγείο...

No Comment

Leave a reply