Η επέλαση της ..μικρής μπύρας


belgianbeers3

Οι γευσιγνώστες των ΗΠΑ θέλουν να δοκιμάσουν

νέες γευστικές μπύρες,

και δεν αποθαρρύνονται από την αδύναμη οικονομία

ή τις υψηλότερες τιμές.


Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010, ο όγκος των πωλήσεων στις μικρές ζυθοποιίες αυξήθηκε 9 τοις εκατό, ενώ ο συνολικός όγκος των πωλήσεων για τη βιομηχανία ζύθου των ΗΠΑ μειώθηκε 2,7 τοις εκατό.

 

Αυτό υποστηρίζει η ένωση ζυθοποιών που αντιπροσωπεύει 1.625

ζυθοποιεία τύπου craft, τα οποία είναι τα μικρά,

ανεξάρτητα εργοστάσια που χρησιμοποιούν

παραδοσιακές μεθόδους παρασκευής.


«Αυτό που βλέπουμε είναι [η] δημιουργία μιας πραγματικής

κουλτούρας μπύρας στις Ηνωμένες Πολιτείες»,

λέει ο C. James Koch, ιδρυτής και πρόεδρος της Boston Beer (SAM), σε συνέντευξη. H Boston Beer, η οποία φτιάχνει τη Sam Adams Lager, είναι η μεγαλύτερη ζυθοποιία τύπου craft του έθνους.


«Οι υψηλού επιπέδου, ανεξάρτητες ζυθοποιίες έχουν αρχίσει να έχουν επιτυχία», λέει ο Koch.

«Οι άνθρωποι απομακρύνονται από τις μαζικές, εγχώριες μάρκες και στρέφονται σε μπίρες όπως η Sam Adams».


Στις 3 Αυγούστου, η Boston Beer ανακοίνωσε τριμηνιαία έσοδα

που ήταν 10 τοις εκατό υψηλότερα σε ετήσια βάση.

 

Η ζυθοποιία αύξησε το guidance της για τα κέρδη του  2010 από το προηγούμενο εύρος 2,65 έως 2,95 δολαρίων, σε 2,85 έως 3,15 δολάρια.


Σύμφωνα με την ένωση ζυθοποιών, τα ζυθοποιεία craft αυξήθηκαν

από 100 το προηγούμενο έτος, σε 1.625.

Οι περισσότερες από τις ζυθοποιίες πωλούν μπύρα μόνο σε τοπικό επίπεδο. Οι μεγαλύτεροι ζυθοποιοί craft περιλαμβάνουν

τη Sierra Nevada Brewing και τη New Belgium.


Molson Coors: «συγκρατημένη αισιοδοξία»


Μία από μεγαλύτερες ζυθοποιίες στον κόσμο, η Molson Coors (
TAP), ανέφερε επίσης κέρδη στις 3 Αυγούστου, που δίνουν ένα διαφορετικό τόνο.


Τον Φεβρουάριο, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Molson Coors Peter Swinburn περιέγραφε «τη σκληρότερη αγορά μπύρας των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες».

Στις 3 Αυγούστου, ο Swinburn είπε «πως οι όγκοι της βιομηχανίας παρέμειναν μαλακοί και αναμένουμε πως το 2010 θα είναι ένα δύσκολο έτος για τον κλάδο». Όμως, είπε πως υπήρχαν «λόγοι για συγκρατημένη αισιοδοξία στο μέλλον».

 


Τα καλά νέα για τους επενδυτές είναι ότι τα κέρδη της Molson Coors ανά μετοχή, 1,25 δολάρια κατά το τελευταίο τρίμηνο, ξεπέρασαν τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg κατά 5 ¢.

 

Σε απάντηση, οι μετοχές της εταιρείας

ενισχύθηκαν 1,65 τοις εκατό στις 3 Αυγούστου.

Έχουν αναρριχηθεί 3 τοις εκατό το 2010,

ενώ η μετοχή της Boston Beer αυξήθηκε 39,5 τοις εκατό

από την αρχή της χρονιάς έως σήμερα.

Οι εγχώριες πωλήσεις μπύρας για τις μεγάλες ζυθοποιίες εξακολουθούν

να είναι αδύναμες. Στις ΗΠΑ, η Molson Coors διανέμει μέσω μιας κοινοπραξίας με έναν άλλο παγκόσμιο κολοσσό, τη SABMiller.

 

Κατά το τελευταίο τρίμηνο, ο όγκος της μπύρας που πωλήθηκε από την κοινοπραξία έπεσε 2,9 τοις εκατό, σε σύγκριση με τα αποτελέσματα από το προηγούμενο έτος.


Μπύρα Craft: Περίπου το 7 τοις εκατό της αγοράς


Μετά από μια σειρά συγχωνεύσεων και εξαγορών, η βιομηχανία μπίρας ΗΠΑ κυριαρχείται από δύο μεγάλες εταιρίες. Η κοινοπραξία MillerCoors έχει μερίδιο αγοράς 29,1 τοις εκατό, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών
IBISWorld. Η Anheuser-Busch InBev (BUD), η βελγική εταιρεία που αγόρασε την Anheuser-Busch, το 2008, καταλαμβάνει ένα άλλο 50,1 τοις εκατό της αγοράς μπίρας.


Η ζυθοποιία Craft, αντίθετα, αποτελεί περίπου το 7 τοις εκατό του συνόλου της αγοράς ζύθου των ΗΠΑ, σύμφωνα με την ένωση ζυθοποιών.


«Είναι ένα πολύ μικρό μέρος του κλάδου», λέει ο επικεφαλής αναλυτής της IBISWorld George Van Horn. «Θα περάσει κάποιος καιρός μέχρι να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη συνολική παραγωγή της βιομηχανίας».


Για να σταματήσει τη διολίσθηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, η Molson Coors ακολουθεί το παράδειγμα των μικρών ανταγωνιστών της, με την εισαγωγή νέων, παραδοσιακών προϊόντων στην αγορά.

 

Η Molson Coors πωλεί ήδη τη Blue Moon, μια μπύρα σιταριού που η εταιρεία λέει ότι είναι το η μπύρα craft με τις καλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ.

 

Το Μάιο, απέκτησε τη Granville Island Brewery, μια ζυθοποιία craft με έδρα το Vancouver, BC. Στις 3 Αυγούστου, ο Swinburn υποσχέθηκε στους αναλυτές «μεγαλύτερη εστίαση στις craft και τις εισαγωγές».


Στροφή σε υψηλότερη ποιότητα στις ΗΠΑ;


Ο Koch της Boston Beer λέει πως οι μεγάλες βιομηχανίες έχουν προσπαθήσει να ανταγωνιστούν τις ζυθοποιίες craft για περισσότερα από 20 χρόνια. «Έχουν ένα διαφορετικό σύνολο δεξιοτήτων», λέει ο Koch για τους μεγάλους αντιπάλους του.

«Η McDonald΄s (MCD) θα μπορούσε να ανοίξει ένα γκουρμέ εστιατόριο και ίσως να έχει ένα αρκετά καλό μενού, αλλά αυτό δεν είναι το βασικό προσόν της McDonald».


Επειδή η αγορά της ζυθοποιίας craft παραμένει μικρή, οι μεγάλοι ζυθοποιοί έχουν άλλες προτεραιότητες, λέει ο Koch.

«Η  MillerCoors έχει περισσότερες πιθανότητες να βγει κερδισμένη από τη Miller Lite σε σχέση με το τμήμα craft», λέει.


Ο Van Horn λέει ότι η δημοτικότητα της μπίρας craft αντικατοπτρίζει μια αλλαγή στάσης στους καταναλωτές των ΗΠΑ που υπάρχει για πολλά έτη.

 

Οι Αμερικανοί εστιάζουν στις μικρότερες ποσότητες τροφίμων και ποτών, αλλά και αναζητούν καλύτερη ποιότητα, λέει, σημειώνοντας ότι οι πωλήσεις βιολογικών τροφίμων έχουν επίσης κρατήσει κατά τη διάρκεια της ύφεσης.


Ο διευθυντής της ένωσης ζυθοποιών Paul Gatza αποδίδει τη δημοτικότητα των μπυρών craft στις δημογραφικές αλλαγές, και ιδίως στην άφιξη της νέας γενιάς των «Millennials» που δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ για τα καθιερωμένα σήματα.

«Ο τύπος του ανθρώπου που καταναλώνει μπύρα έχει αλλάξει», λέει.


Ο Koch συμφωνεί: «Οι εικοσάρηδες υιοθετούν τη μπύρα craft κατά τον ίδιο τρόπο που η μεταπολεμική γενιά υιοθέτησε το κρασί».

 

Άρθρο

του Ben Steverman

(δημοσιογράφος στο γραφείο Bloomberg στο Σικάγο)

 

 

 

Previous Εστιατόριον…Η μαφία
Next Απάτη …” καλαματιανή “..

No Comment

Leave a reply