Η συρρίκνωση του Γερμανικού τουρισμού..


-holidays

Δεν είναι γνωστό τι ακριβώς θα αλλάξει  ο θρυλούμενος ανασχηματισμός, ούτε ποια θα είναι τα αποτελέσματά του στην απόδοση της κυβέρνησης και στη δική μας καθημερινότητα, αλλά κανονικά θα πρέπει να έχουν γίνει κάποιες διαπιστώσεις σε συγκεκριμένους τομείς. Χωρίς αυτό να σημαίνει, όπως φαίνεται ότι από αυτές τις διαπιστώσεις θα κριθούν και οι αλλαγές προσώπων, πέρα από εκείνες που θα επιβάλει η μετακίνηση κυβερνητικών στελεχών στον στίβο της αυτοδιοίκησης.

Ας πούμε, δεν είναι δυνατόν να μην έχει αντιληφθεί ο υφυπουργός Τουρισμού Νικητιάδης και μέσω αυτού ο πρίγκιπας-υπουργός Γερουλάνος με το πολύ ωραίο στυλ (ο πρώτος που θα έπρεπε να αναδομηθεί με αξιοκρατικά κριτήρια καθώς οι επιδόσεις του είναι μηδαμινές  στον Πολιτισμό, βλαπτικές την ΕΡΤ και ανύπαρκτες όπου αλλού μπλέκεται) και πιθανότατα η κυβέρνηση, ότι χάνουμε την αγορά της Γερμανίας. Γνωρίζουμε από τα στοιχεία ότι είχαμε κάποια πτώση στην προσέλευση Γερμανών τουριστών, αλλά από διάφορες πληροφορίες υπάρχει ο φόβος ότι η πτώση θα είναι αρκετά μεγαλύτερη. Είναι αρκετά τα ομαδικά ταξίδια Γερμανών τουριστών που είχαν προγραμματισθεί και ακυρώθηκαν αυτή την εποχή (του Φθινοπώρου).

Ένας λόγος είναι η λιτότητα που έχει επιβάλει η Μέρκελ έχει κτυπήσει τους Γερμανούς που δεν συνηθίζουν να απλώνουν τα πόδια τους πέρα από το πάπλωμα, όπως κάνουμε εμείς με τα γνωστά αποτελέσματα. Άλλος λόγος είναι ότι είμαστε αρκετά ακριβή χώρα σε σχέση με τις γειτονικές μας και άλλες.

Ένας τρίτος λόγος είναι ότι ήταν ανύπαρκτη φέτος η διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ στη Γερμανία, σε αντίθεση με την αντίστοιχη τουρκική που είχε κατακλύσει το σύμπαν. Ο κυριότερος λόγος όμως είναι ότι η Ελλάδα παύει να είναι αγαπητός, θελκτικός, προορισμός για τους Γερμανούς και ιδιαίτερα για τις νεότερες γενιές, που εκτός των άλλων δεν επηρεάζονται πια και τόσο από την κλασσική παιδεία.

Ωστόσο, δεν πρέπει να υπάρχει αμφιβολία ότι η  βασικότερη αιτία για την αποστασιοποίηση των Γερμανών από την Ελλάδα ως τόπο προορισμού είναι η κακή εικόνα που εκπέμπει η χώρα μας, όχι μόνο στον οικονομικό τομέα. Τα στα λιμάνια, στους δρόμους και στους αρχαιολογικούς τόπους, οι απεργίες που εξαφανίζουν την βενζίνη, οι τρομοκρατικές ενέργειες, οι καθημερινές ληστείες, η απερίγραπτη κατάσταση του κέντρου της Αθήνας και γενικά η ασχήμια και η βρώμα των ελληνικών πόλεων, η συμπεριφορά των ταξιτζήδων, η αγένεια και η έλλειψη στοιχειώδους αγωγής που χαρακτηρίζει την συντριπτική πλειοψηφία των νεοελλήνων, ακόμη και τα επεισόδια στα γήπεδα (τελευταία και πρωτότυπη εκδήλωση χουλιγκανισμού η καταστροφή του γηπέδου του Πανιωνίου για να μην παίξει εκεί…η ΑΕΚ), η αναξιοπιστία πολλών συντελεστών του τουρισμού, όλα αυτά και άλλα πολλά παίζουν τον ρόλο τους.

Ζούμε σε εποχή πολύ μεγάλου διεθνούς ανταγωνισμού και η εικόνα μιας χώρας δεν διαμορφώνεται μόνο από φωτογραφίες του ήλιου, της θάλασσας και των ακτών. Αυτά τα έχουν και άλλες χώρες και ας μην διαθέτουν νησιά και Αιγαίο ή Ιόνιο. Η εικόνα διαμορφώνεται  και από την εν γένει συμπεριφορά που επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την αμέριμνη καθημερινότητα του τουρίστα και εκεί έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Τεράστιο πρόβλημα, που αν δεν το διορθώσουμε θα χάσουμε οριστικά την πολύτιμη αγορά της Γερμανίας και μαζί με αυτήν και άλλες. Το κακό είναι ότι το μνημόνιο δεν μπορεί να αλλάξει άμεσα τη νοοτροπία, ούτε και να επιβάλει την εφαρμογή των νόμων. Αυτά είναι δική μας ευθύνη.

Άρθρο του Άγγελου Στάγκου

στο www.reporter.gr

Previous Μήνυση της Carrefour για πνευματικά δικαιώματα
Next Συνένοχος η... τσίχλα

No Comment

Leave a reply