Ιούλιος 2010


Μπήκαμε για τα καλά στο καλοκαιράκι.. λίγο με τους φοιτητές που φεύγουν, λίγο με τις άδειες που ξεκίνησαν, αντιλαμβανόμαστε ότι τα μεγάλα αστικά κέντρα αδειάζουν άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο. Μοναδική παρηγοριά σε αυτούς που μένουν το γεγονός ότι κινούνται ευκολότερα στις ομολογουμένως δυσκίνητες κυκλοφοριακά πόλεις μας.. Όσο για αυτούς που φεύγουν το στοίχημα είναι να κερδίσουν μια μικρή δόση αποτοξίνωσης από την καθημερινότητα που βιώνουμε καθημερινά και κατά γενική ομολογία έχει γίνει πολύ δύσκολη.

Σε μια επίσκεψή μου στις Κυκλάδες τις προηγούμενες ημέρες η πρώτη εικόνα ήτανε μάλλον πλασματική για το πόσο καλά πάνε τα πράγματα στον τουρισμό. Μετά το μπούγιο  που συνάντησα στα λιμάνια συνειδητοποίησα ότι τουρίστες υπάρχουνε, λεφτά δεν υπάρχουνε.. τουλάχιστον όπως λογίζαμε τον όρο «λεφτά» τα προηγούμενα χρόνια.. Άραγε η υπερβολή των προηγούμενων ετών (ακριβά δωμάτια) μας έκαναν άπληστους, υπερόπτες και αχάριστους. Νομίσαμε  ότι είμαστε ο απόλυτος τουριστικός προορισμός και αγνοήσαμε παντελώς το «value for money» (που οι τουρίστες παίρνουν πολύ σοβαρά) προσφέροντας λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και… φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Αγνοούμε άραγε την γείτονα Τουρκία που τρέχει με απίστευτους ρυθμούς και κλείνει πακέτα τουριστών που για εμάς αποτελούν πλέον όνειρα θερινής νυκτός? Γνωρίζουμε ότι ένας ταχύτατα γοργός ρυθμός υπάρχει σε τουρίστες της Βουλγαρίας που συνδυάζουν διακοπές με φτηνές οδοντιατρικές εργασίες..!? Ξέρουμε ότι στο κέντρο της Ρώμης ένας αξιοπρεπής καφές κοστίζει από 2 έως 2,5 ευρώ? Ξέρετε ότι στην Μύκονο μου πήραν 1,60 ευρώ για ένα μικρό μπουκάλι νερό? (το ήπια αργά και απολαυστικά..!). Και άλλα τόσα και άλλα τόσα…

Θα πρέπει μάλλον όλοι να κάνουμε τον απολογισμό μας και τις προσωπικές μας “εκπτώσεις” για να αξιολογήσουμε σωστά τις επιλογές αλλά και τις δυνατότητές μας ως καταναλωτές. Το αν μας αρέσει το πολυτελές ξενοδοχείο που βλέπουμε στα περιοδικά δεν σημαίνει ότι μπορούμε και να το χαρούμε βάσει οικογενειακού ή προσωπικού προϋπολογισμού..

Όσο για τους ιδιοκτήτες δωματίων και ξενοδοχείων πολλοί από αυτούς θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τους όρους “υπηρεσίες” και “κέρδος” και να επενδύσουν στην ποιότητα αναλογιζόμενοι πάντα τα νέα οικονομικά δεδομένα, που δυσκολεύουν πάρα πολλούς πελάτες – καταναλωτές. Θεωρώ ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υποτιμάει την νοημοσύνη των καταναλωτών και να  τους φεσώνει ελέω διακοπών.. Η τιμωρία θα έρθει, έστω και αναδρομικά για όσους το κάνουν.

Moναδική διέξοδος για χιλιάδες κόσμο και φέτος ο κοινωνικός τουρισμός που φαίνεται να κερδίζει έδαφος ακόμα περισσότερο και για τον κόσμο που παίρνει βαθιά οικονομική ανάσα αλλά και για τους ιδιοκτήτες δωματίων και ξενοδοχείων που διαχειρίζονται την σεζόν με μικρότερο ρίσκο γύρω από την αναμενόμενη πληρότητα των μονάδων τους.

Θα ήθελα τέλος να εκφράσουμε σαν site την συμπαράστασή μας στους εργαζόμενους του εστιατορίου Barθelonica στην Θεσσαλονίκη στο οποίο πλέον οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αυτοδιαχειρίζονται τα οικονομικά της επιχείρησης, μετά από την αδυναμία των ιδιοκτητών για συνέχιση της λειτουργίας του χώρου. Μας στεναχώρησε επίσης το κλείσιμο του περιοδικού «Ευ Ζην”, (ενός περιοδικού που στιγμάτισε τα γαστριμαργικά δρώμενα στην χώρα μας) και η παύση εργασιών των εργαζομένων εκεί. Θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι ο όρος Ευ Ζην δεν είναι  τελικά συνώνυμος της χλιδής και της υπερβολής, αλλά ο  εναλλακτικός τρόπος που βρίσκει ο καθένας προκειμένου να ομορφύνει και να καλυτερέψει την ζωή του, πέρα από το πόσο κοστίζει η κάθε επιλογή που κάνει για να το πετύχει..

για το cooknews.gr
Ανδρεάδης Τάσος

Καλές διακοπές

fozzie

Previous Master chef με Μανωλίδου
Next ΕΞΑΓΩΓΕΣ: Η ΛYΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

No Comment

Leave a reply